Itt egy jó palántaföld recept

Recept? Húzhatod fel a szemöldököd, mégis minek kellene recept a palántaföldhöz? A válasz, azért, hogy szép, erős, jól termő növényeid legyenek, amik néhány hónap múlva megannyi örömöt és sikerélményt adnak, a finom termés mellett persze. Nincs is jobb érzés annál, amikor a hobbikertész nap, mint nap sikerélménnyel gazdagodik.

Én sem vagyok született kertész, de minden tanulható

Visszaemlékszem első éveimre, amikor még a kerti földet hoztam be palántázni, és idő előtt a kinti ablakpárkányra tettem a kis hajtásokat, amik persze elfagytak, kiszáradtak, tönkrementek. Nyilván nem volt sikerélményem, és nemcsak azért, mert nem volt jó palántaföld receptem, hanem azért sem, mert türelmetlen, de legfőképp tapasztalatlan voltam. Most sem mondom, hogy három szezonnal a hátam mögött diplomás kertész lett belőlem, de annyit már megtanultam, hogy képes vagyok három zacskó kétszázötven forintos paradicsom magból hetven kiló termést kihozni. A családomat friss, édes, érett paradicsommal ellátni, és egész télre való ketchupot, házi paradicsomszószt, befőttet eltenni. Amellett, hogy a gyerekek is megtanulják értékelni, mennyi munka van abban, ami az asztalra kerül, végigkövetik a teljes folyamatot. Hiszen együtt választjuk ki a gazdaboltban a magokat. Otthon együtt keverjük ki a földet. Együtt vetjük el a magokat, ők locsolják. Segítenek a szétültetésben, és a kiültetésben is. Van egy rész, ahol elárulhatom én már ki is léphetek a képből, és leülhetek egy csésze friss, forró kávéval. Ez pedig a szüretelés. Ezt teljesen a gyerekek terepe. Szerintem kisgyerekes anyukáknak nem kell elmagyaráznom, mit jelent meginni egészben, egy csésze forró kávét, még forrón, melegem öt percnyi időt egy helyben töltve. Nem túlzás, és nem nyavajgás, aki nem hiszi, hogy vannak anyukák, akiknek élményszámba megy a forró kávé, az járjon utána. 

 palantafold-keszites-malnavidek.jpg

De visszakanyarodva a recepthez. A kezdeti mára már megmosolyogtató kertészeti baklövéseim után, magabiztos palántanevelő porondmesternek mondom magam, a mi kis kertünk cirkuszi színpadán. Néha olyan az egész, mint egy nagy előadás, jön a mindenre felugró kutya, a mindent eltüntető Léna, az artista ügyességgel talicskázó Nándi, és a jövendőmondó Dóri. Ne hagyjam ki a tigris, és oroszlán, azaz veszélyes fenevadak szelídítésében jártas Kriszt sem. Mivel idegei kötélből vannak, hasznosak tudnak lenni ebben a cirkuszi kavalkádban. 

Nos, aki még itt van, és nem ment el Bridgerton-t nézni, most akkor jöjjön a palántaföld recept:

Előzmény előbb. Szóval, tavaly kókuszrost ültető közeget választottam. Eszméletlen jó volt. Hatalmas, erős palántáim lettek. Ezt az előző posztban meg is mutattam. De, elég drága mulatság szerintem, így most az alábbi arányokkal kevertem ki földet. Hatvan százalék palántaföldhöz, adtam húsz százalék kertészeti perlitet, valamint húsz százalék tőzeget. A leírások alapján, ez a közeg kellőképpen szellős, ugyanakkor jól tartja a vizet, így hosszú távon segít a magoknak a csírázásban, majd a növekedésben. Meglátjuk, magam is idén próbálom először. Amúgy itt jegyzem meg, szívesen hallgatom meg, aki nálam sokkal jártasabb ebben, üzenetben, kommentben, mivel, hogyan miképp palántázik?

kerteszeti-perli-malnavidek.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://malnavidek.blog.hu/api/trackback/id/tr4316439184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

MálnaVidék

Családi kalandok, három gyerkőccel és egy málnafölddel. Kerti tippek, kreatív tartalmak, gyerekkönyv ajánlók, kirándulástippek

Friss topikok

süti beállítások módosítása